Matchstatistik

Lite statistik får vår match mot Färöarna i går:
Åland vann 96 bollar och Färöarna vann 90 bollar (26-24, 25-20, 20-25 och 25-21)

Bäste mottagare i Åland: Fredrik och Verneri hade likvärdig statistik och var våra två bästa mottagare. 
Verneri var den som fick klart flest servar på sig och han hade 11 perfekta och 5 bra servemottagningar. Fredrik hade 5 perfekta (varav 3 kom i första set) och 4 bra mottagningar. 

Anfallspoäng:
Johan 15
Micke 10
Verneri 8
Oskar 8
Jonas 3
Jacob S 1
Pelle 1

Vi hade 14 servemiss och ytterligare 17 andra misstag.

Totalt sett är jag mycket nöjd med vår prestation, förutom att vi underpresterade när det gäller vårt blockeringsspel. I det momentet kan vi mycket bättre än vi visade i går.

Hur värderar jag min egen insats? 
I första set presterade jag så bra som jag kan. 
Jag hade 7 Anfallspoäng på 9 anfallsförsök. 
Effektiviteten i första set för min del var 78%. 
Det är antagligen den högsta effektiviteten jag någonsin haft i ett set. 
Totalt sett hade jag 15 anfallspoäng, 3 block och jag tror att jag hade 2 serveess. 
Totalt 20 poäng alltså. Det får jag vara mycket nöjd med. 

Om vi ska rå på Ösel i kväll behöver vi lite bättre mottagning, lite färre misstag och mycket bättre block än vi hade i går. 
Förhoppningsvis kan vi förbättra dessa detaljer tills matchen kl 18.

Anfall Seger
Bilderna är tagna av Anna Lindqvist
Kommentera

